Яка фінансова спроможність освітньої мережі у громадах Турійського району

09 Березня 2020, 18:28
1640

Пропонуємо переглянути Індекс фінансової спроможності шкільної освітньої мережі ОТГ Турійського району на 2020 рік, який показує, наскільки реальна мережа відповідає моделі, фінансування якої забезпечує держава.

Нові розрахунки представив експерт з питань освіти Програми «U-LEAD з Європою» Сергій Дятленко. Про це повідомляють на сайті «Децентралізація».

Саме органи місцевого самоврядування створюють умови для здобуття громадянами повної загальної середньої освіти. З цією метою вони формують оптимальну мережу для надання якісних та доступних освітніх послуг.

Пропонуємо переглянути бюджет Луківської селищної об’єднаної територіальної громади:

  • Класів фактично у Закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО) – 35.
  • Учнів фактично у Закладах загальної середньої освіти – 611.
  • Фактична середня наповнюваність у Закладах загальної середньої освіти (Фактична (реальна) наповнюваність класів) – 17,46.
  • Розрахункова середня наповнюваність у Закладах загальної середньої освіти (Розрахункова наповнюваність класів) – 17.
  • Різниця Фактичної (реальної) наповнюваності класів та Розрахункової наповнюваності класів – 0,46 (Луківська громада знаходиться у помаранчивій зоні зоні)
  • Профіцит / дефіцит, мільйонів гривень – 0,28.

Пропонуємо переглянути бюджет Турійської селищної об’єднаної територіальної громади:

  • Класів фактично у Закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО) – 85.
  • Учнів фактично у Закладах загальної середньої освіти – 1382.
  • Фактична середня наповнюваність у Закладах загальної середньої освіти (Фактична (реальна) наповнюваність класів) – 16,26.
  • Розрахункова середня наповнюваність у Закладах загальної середньої освіти (Розрахункова наповнюваність класів) – 17.
  • Різниця Фактичної (реальної) наповнюваності класів та Розрахункової наповнюваності класів – -0,74 (громада знаходиться у помаранчивій зоні)
  • Профіцит / дефіцит, мільйонів гривень – -1,02.

Довідково: як і минулі два роки, розподіл освітньої субвенції між місцевими бюджетами здійснюється на основі оновленої формули, що враховує багато показників, основними з яких є кількість учнів та особливості території (відсоток сільського населення та густина учнів на квадратний кілометр). На їх основі для кожної громади визначають розрахункову наповнюваність класів (РНК), тобто прогноз, скільки в середньому має навчатися учнів у класах громади. Відносна відповідність фактичної (реальної) наповнюваності класів (ФНК) розрахунковій має забезпечувати достатнє фінансування оплати праці з нарахуваннями педагогічних працівників у загальноосвітніх навчальних закладах – це помаранчева зона.

Якщо фактична (ФНК) перевищує розрахункову (РНК) наповнюваність класів (це зелена зона), то освітня система громади отримає можливості виплати надбавок та матеріального заохочення педагогічним працівникам.

Недостатність освітньої субвенції для оплати праці виникає у випадку, коли фактична наповнюваність класів є значно нижчою за розрахункову (червона зона). У таких випадках органи місцевого самоврядування мають з власних надходжень місцевих бюджетів додавати кошти на оплату праці педагогічних працівників, замість того, щоб інвестувати їх у розвиток громади.

Розрахований Індекс показує місцевому самоврядуванню резерви для ефективного використання фінансових ресурсів та підвищення якості надання освітніх послуг в галузі загальної середньої освіти. Особливу увагу на питання модернізації освітньої мережі мають звернути об’єднані територіальні громади, які є у червоній зоні.

Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024
20:39